tisdag 13 maj 2008

Glasisar, Forever och skola

Ja, den här veckan har det varit... ja både kul och inte. Det som vart tråkigt har ju varit skolan; prov, prov och åter prov. I måndags hade vi först tråkiga matte. Visst, jag var inte smart som gjorde det, men jag spelade tetris under lektionen. Maria min lärare såg det och sa:" Jaså, du spelar. Det är väl inte det era lärare uppmuntrar er till?"
"Nej, inte direkt." Mina kompisar satt och fnittrade som små tjejer som ser en söt kille. Såg då att Hugo och Alexander glodde som om dem aldrig hört att jag inte sköter skolan. Jag som redan var sur blev ju inte direkt gladare åt det.
"Vad glor ni på?! Jobba istället, va?!" Haha, det var riktigt kul det. Hade sen Datorkunskaps prov, eller som Johan kallar det- en "Uppgift". Svårt och skit, men VG/ MVG uppgiften var nästan lättare tyckte jag. Hoppas på ett G. Efter det gick jag, Becka, Emelie och Maria till gymmet Forever. Det var riktigt kul att träna med dem. Sen testade jag två nya maskiner. Riktigt kul.
Idag sen har jag haft Nationella i matte del två. Usch för matte alltså. Sen så gick jag, Becka och Emelie till Forever. Brände bort lite mer kalorier, DET behövdes. Sen så åkte jag hem efter lite förvirring. Trodde jag kunde åka med tåget men glömde bort att klockan var vid ett så inget tåg gick. Jag ringde till pappa men han sa "Att vänta i en timme är väl inget? Jag kan inte hämta dig." Fy vad sur man blev. I alla fall så åkte jag hem med tio över två tåget. Gick till banken, kollade sedan kontot och gick sedan till optikern och hämtade mina nya glasisar. Älskar dem! Nu blev inlägget långt.

Inga kommentarer: