måndag 18 februari 2008

Telefonsamtal

Mamma ringde nyss hit till mig. Hon berättade att nästan alla där nere var förskylda och mamma hade huvudvärk. Stackare, när man är i Spanien ska man ju ha de skoj. Jaja, de hade köpt två skivor i alla fall vad jag fick höra. Släktingarna skickade massa pussar till mig, haha! Man tackar så mycket och niger eller bockar.

Roligt att höra att alla där nere vill höra hur det är med mig och att de vill träffa mig. Känns pinsamt att man inte kan spanska så mycket. Det hör ju till, tycker jag. Men det var ju mina föräldrar som beslutade att inte uppfostra mig med att få höra både spanska och svenska. För att mina andra syskon skulle bli avundsjuka, eftersom dem själva aldrig fick en sådan uppväxt. Jaja, synd om föräldrar som måste besluta saker och sedan få höra att de gjort fel beslut. Men samtidigt kanske det itne var lönt i alla fall. När jag har läst spanskan i flera år(sedan sexan) så tröttnar jag och lär mig ingenting. Ett ganska tråkigt och jobbigt dilemma. Får se hur det blir senare i livet: om jag går någon kurs i spanskan för att ta igen eller bara strunta i det och komma ner dit och skämmas ihjäl för att mamma får tolka mig. Hm,. svårt val? Nej, inte direkt. Ska nog välja den där kursen senare i livet i alal fall, haha!

Snart ska jag iväg och hämta Anna. Sen ska jag äta lite Chili con Carne med fullkornspasta och örtkryddadsås. Mumsigt! Försöker att hålla mig till nyttig mat, även fast jag nästan är helt själv hemma.

Inga kommentarer: